Tjejmilen

I fredags klockan 05.08 gick vårat tåg till stockholm.
Första klass med fönsterbord och mat gjorde de väldigt bekvämt att åka:)


Kicki ville inte vara med på bild. lyssnade jag på de?  haha nej.


När vi låst in väskorna tog vi tunnelbanan till östermalms ip för att hämta våra nummerlappar.


De blev sen en sväng på stan med lunch innan vi mötte upp resten av vårat sällskap som kom med senare tåg.
Gick lätt att promenera till båten den här gången tack vare min fina väska på hjul.


De var nu ett par år sen som vi bodde på själva båten chapman eftersom den varit på renovering.


Båtern var superfin och fräch. jättemysigt var de.


Mamma och Mirja inne i vår hytt.


Inne i båten.


De blev en hel del ätande såklart. Massa god mat har de blivit.


Hela gänget. Mamma, mina två mostrar, helen, mirja, siv och marlene.


Oxfilé med potatisgratäng var helt klart de godaste vi åt på hela helgen.


Världens godaste chokladkaka.


Jag redo för min 10:e tjemil.  De gick bättre än förväntat och jag joggade mestadels av vägen. Men måste nog bli mer träning inför nästa år.





Runt 25000 sprang tjejmilen i år.



Även om de var kul att vara borta var de jätteskönt att komma hem. Har saknat Nelly varje sekund jag varit borta.
Hon tyckte de var väldigt konstigt när mamma kom hem. bara kollade konstigt och skakade på huvudet. Men efter en stund var de som vanligt bara bära, leka och säga mamma hela tiden.

Blev en hel del shopping i stockholm också. Bilder på världens finaste skor kommer sen.

Nu blir de sova om en stund!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0