Sollefteå

Nu har vi varit en sväng till sollefteå igen och ska tillbaka redan på fredag för att fira mamma.
Har haft de lugnt och skönt. Har fått massa barnpassning och trevligt sällskap. Har hunnit prova nya recept, virka och bastat bland annat.

I onsdags åkte vi först hem till jonas och inväntade att nisse skulle sluta skolan.
Nelly fick träffa en liten kattunge. inte lika farlig som de stora katterna.


Tog en bild så ni får se hur de ser ut där jag växt upp.


utsikt från huset.


Så här såg jag ut när jag var liten. lite knubbigare än nelly tror jag:)


Nelly kikar vad mormor har för smaskens i kylskåpet.
 

Jag gick i tankar på att lära mig göra mormorsrutor. fick då veta att mamma var en hejjare på såna. hon letade fram ett påbörjat överkast som jag fick kika på.
 

Nelly fick hänga med på systembolaget för första gången.
 

Mormors och morfars hund ludde fyllde 3 år. Det firades med supergod tårta och kladdkaka.
 

gammelMorfar surrar gamla minnen med nelly.


Nelly tycker att niklas borde torka sig.


Utemys med lilla karamellen.


nelly älskar att bada.
 

charmtroll!!


Tack för mysig helg:) ses på fredag igen!


Kommentarer
Postat av: Rivka

Jasså, katter går minsann bra, jag tror Lilla Förken Nelly och jag ska ta ett snack om katter kontra kaniner...

Blev det några fina mormorsrutor? Vi kanske ska ha en syjunta kväll du, jag, Nelly och Tux?

Kramar!

2009-10-21 @ 23:16:47
URL: http://rivkaakvir.blogspot.com
Postat av: sparriz

haha ja du får ta dig ett snack med henne. kanske kan vi krympa tux i tvätten så de går bra.

syjunta låter jättebra:) har hunnit bli nästan 5 rutor. Har upptäckt att garnet inte räcker så särskilt långt.. känns som de kommer bli en dyr filt.. hmm.

2009-10-22 @ 09:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0