Trött Tröttare Evelina

  Idag har jag och skrutten hunnit massor trots bus. Efter frukosten så bestämde jag mig för att ta en promenad ner på stan. Men först så var de ytterkläder på som gällde. var inte alltför lätt då skrutten var på väldigt bushumör och försökte äta upp sin overall(undrar om de var en pik att hon ville ha en ny).
Mamma försöker sig på att få på nelly lite kläder men Nelly vill bara busa.                                                                                            Hon ser väldigt oskyldig ut... eller inte ;-)
Jag har inte gjort nåt.  
Hittade ingen ny overall till skrutten så då gick vi på Ica och handlade så vi kunde laga puréer och frysa in till skrutten. Skrutten satt såklart med och kontrollerade så allt blev bra.                                                                                                             och såklart så kontrollerar skrutten att de ser bra ut. 
Det blev en hel del puré av Potatis, palsternacka, morot, broccoli och lite blandat av allt.
potatis, morot, palsernacka och broccolipuré. mums 
Sen så blev de lite mat till oss stora också. Fläskkotletter och dillpotatis med tzatziki.
även om puréerna var väldigt goda smakar de bättre med nåt som man får tugga lite.
Jag var även in en sväng på clas olsson och handlade krok och pluggar så jag kan sätta upp en mobil ovanför skötbädden också. Men de får nog bli i morgon om jag får låna en borr av svärfar:)

Nu blir de lite film och kvällsmys med familjen.


                                        

Kommentarer
Postat av: Rivka

När började lillan äta annan mat än mammamat?

2009-02-16 @ 10:05:42
URL: http://rivka.se
Postat av: Sparriz

När hon blev fyra månader :)

2009-02-16 @ 11:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0