Måndag igen då.

Just nu så väntar vi med spänning på våran soffa som vi ska få hem vilken dag som helst. ska bli så härligt!
Skruttan har varit på dagis idag och jag har grejat lite här hemma. bytt lite gardiner, diskat och tvättat:)
Tycker de gör sån skillnad att få upp lite andra gardiner:)

Nu sitter skruttan och myser och tittar på film och jag ska snart börja med maten. Idag blir de en av mina favoriter, morotssoppa.

Recept på min morotssoppa:
2 pers

4 normalstora morötter
5 dl vatten
1 grönsaksbuljongtärning
1 dl creme fraiche
lite citronsaft
salt
peppar
paprikakrydda
smör

koka morötterna mjuka i vatten. Häll av vattnet.
Lägg i en klick smör och stampa morötterna till önskad koncistens med en potatisstamp.
smula i buljongtärningen, krydda och häll sen på vattnet.
låt bubbla ett par minuteroch blanda sen i cremefraichen.
klart!
Ät tillsammans med vitt bröd till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0