Förbannade snö..

I morse när jag skulle med nelly till dagis fick jag knappt upp dörren..  tur jag hade spaden inne. dom hade plogat upp en enorm snövall som tog mig en halvtimme att skotta bort så jag kunde få ut vagnen..

sen konkade och släpade jag nelly och vagnen bort till dagis. jäklar vilket träningspass;)
pysslade på lite hemma innan de var dags för hämtning.

Hade inga blöjor kvar så de var lika bra att åka till affären direkt efter dagis. Kom en buss efter 10 min.. men den kunde jag inte kliva på för bakdörren frusit, suck. 
Väntade och såg en ny buss borta på vändplanen. men den åkte direkt ut på stora vägen.. tydligen hade dom lagt om turen pga av snön.
Traskade till vändplanen och lyckades komma med en buss tillslut.

När vi skulle hem så fick vi vänta och vänta...  Bussen hade tydligen fastnat i bosvedjan fick vi veta då acca satt på bussen.  När vi kom hem så hade de tagit oss närmare 3 timmar att åka till mataffären, handla och ta sig hem.. härligt:)

Fick för mig att prova nåt nytt till middag idag. Gjorde biffar på vita bönor, kikärtor, morötter och massa lök. Blev riktigt gott:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0