Missnöjd liten skrutt

Igår var skruttan allt annat än nöjd. Gick på stan en sväng och åkte sen ut till birsta. Tänkte jag skulle gå på presentjakt. Men de tyckte inte Nelly...
Var i allafall tvungen att handla mat så vi åkte till ica maxi istället. Lyckades muta nelly med kex tills vi kom fram till kassan. då dög inte ens det. hon lyckades kränga sig ur stolen så jag och hon hade brottningsmatch medans jag försökte packa upp varor, betala och packa i kassar.   pust.

När vi sedan kom hem blev de mer grin och skrik och matkastning. Blev fem promenader för att hålla henne lugn en stund. Sedan fick hon middag, två portioner gröt och en hel flaska välling inom loppet av 4 timmar. Sen däckade hon och sov 13 timmar.

Idag blev en något bättre dag. troligtvis tack vare att vi varit runt folk halva dan. I morse åkte vi ut till skallböle för att fika. Mamma och pappa, moster och göran och kusin med flickvän hade städat efter gatufesten och då brukar man fika tillsammans efteråt.
Var med och städade själv ett år. inget man känner för att göra om.

Sen åkte vi hem och förberdde för middagsbjudning. Ingrid, kjell och gunvor skulle komma på middag. Blev väldigt lyckat och nelly tyckte de var superkul med besök. Nelly fick en superfin dress av farmor sin! tack så mycket!
(glömde tyvärr att ta bilder).
Trots att nelly inte sovit nånting sen i morse så har hon varit rätt så nöjd ändå.

Nu har hon somnat och jag kan koppla av en stund och kolla på min favorit GORDON RAMSAY :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0