Besök hos farbror Ivan

Andreas har en supersnäll farbor Ivan som vi var och hälsade på idag. Var runt två år sen sist vi träffade han vilket känns helkonstigt. känns som vi nyss hade varit ute i hans mysiga lilla stuga vid vattnet. Allt såg precis likadant ut sen sist vi var där.
Han har världens mysigaste stuga med härlig heltäckningsmatta i hela. Fantastisk utsikt över sjön och han egen lilla brygga och vackra trädgård. Han är som andreas väldigt intresserad av trav men även att greja i trädgården och baka.
Han har äppelträd, bärbuskar, potatisplantor, massor med vackra blommor mm.Till fika fick vi hembakta bullar och sockerkaka.
Förra gången vi var där fiskade vi upp abborre som han sen tillagade. De var nog den godaste fisk jag nånsin ätit.
Han är väldigt speciell Ivan, han ser väldigt allvarlig ut men är så himla snäll och lättsam.
De känns som man kommer till en liten edens lustgård där han bor. Jag hoppas att jag kommer få bo på en sån vacker plats nån gång i livet.
Nelly var lite avvaktande först och blev lite rädd. men när vi varit där en stund så började hon som vanligt utforska allt och var så nöjd. Hon fick en jättesöt Lotta av Ivan som hon kramade hela vägen hem.

Nu sitter jag och väntar på att travet ska ta slut så ska vi se en film och fika lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0