Chokladcornflakes...

Igår kom jag plötsligt att tänka på en granne som vi hade när jag bodde hemma hos mamma och pappa.
På påsken så brukade alltid en gullig tant som heter Berit att lägga godis i vår brevlåda när vi var små. Och nåt som jag minns speciellt mycket var ett godis som hon gjorde själv, cornflakes och choklad i muffinsformar.
Så igår gjorde jag mig ett försök att göra såna. Blev inte riktigt likadant men de blev väldigt gott i allafall.

Sen så provade jag en ny maträtt igår också. fick ett infall och kom på att jag skulle försöka göra laxburgare. Improviserade lite med morötter, ägg och mjöl och ner i matberedaren.  Gjorde romsås som dressing och lök och avokadosallad till. blev riktigt gott! rekomenderas att prova.
 

Sen så satt jag och lekte lite med min fina telefon som jag fick av min älskling i födelsedagspresent. Testade på fotodj. var riktigt kul att kunna ändra bilderna lite. Här är sötaste skrutten :)
 
En sovande sötnos.


På onsdag åker jag och skrutten med morbror Jonas hem till mamma och pappa för lite påskfirande. Ska bli kul att träffa familjen, mormor och morfar och kanske lite kompisar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0